Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Terapia pedagogiczna

Terapia pedagogiczna to zajęcia korekcyjno - kompensacyjne uwzględniające głębokie i sprzężone dysfunkcje uczniów prowadzone w formie indywidualnej.

Diagnoza pedagogiczna polega na wnikliwym przeanalizowaniu przyczyn trudności w uczeniu się, głównie czytania i pisania, na poziomie edukacji elementarnej oraz wskazaniu jakie jest podłoże tych trudności. Uczniowie diagnozowani są na początku i na końcu roku szkolnego. Diagnoza dokonywana jest w oparciu o dostępne testy, obserwacje dziecka w zabawach kierowanych, bieżące analizowanie efektów pracy ucznia na zajęciach.

Wykonanie badań pozwala określić mocne i słabe strony w zakresie rozwoju funkcji percepcyjno - motorycznych danego ucznia oraz dobrać najlepszy sposób wspomagania rozwoju dziecka.

Terapia właściwa prowadzona jest na bazie programu własnego nauczyciela terapii pt. "Start dobry mam, bym pisał i czytał sam" wzbogaconego programem "A może to opto - dysleksja?".

Metoda Symultaniczno - Sekwencyjnej Nauki Czytania stymuluje funkcje poznawcze, buduje system językowy, usprawnia umiejętność czytania ze zrozumieniem, stopniowo zmniejszając deficyty charakterystyczne dla dysleksji.

Metoda Warnke z wykorzystaniem urządzenia Brain - Boy służy do przeprowadzania treningów spostrzegania, przetwarzania centralnego/wzrokowego i słuchowego - procesów zachodzących w mózgu. Metoda ta stanowi skuteczną pomoc w problemach automatyzacji funkcji, które są przyczyną trudności w nauce czytania, pisania i nabywania kompetencji językowych.

W zależności od indywidualnych potrzeb i predyspozycji uczniów, jako uzupełniające proces utrwalania wiedzy, na zajęciach wykorzystuje się takie metody jak:

  • metoda M. Montessori,
  • metoda edukacji przez ruch D. Dziamskiej,
  • metoda 18 struktur wyrazowych E. Kujawy,
  • metoda nauki czytania B. Rocławskiego (glottodydaktyki),
  • metoda sylabowej nauki czytania J. Mickiewicz,
  • metoda dobrego startu M. Bogdanowicz,
  • metody wspomagające rozwój percepcji wzrokowej i grafomotoryki M. Frostig, M. Pietniun, H. Tymichowej oraz innych autorów,
  • metody fizjoterapeutyczne wspomagające rozwój motoryki dużej i małej, elementy metody integracji sensorycznej.

W efekcie terapeutycznych oddziaływań, dziecko ma szansę:

  • poprawić koncentrację uwagi,
  • zwiększyć pojemność pamięci wzrokowej i słuchowej,
  • rozwinąć funkcje motoryczne oraz koordynację wzrokowo - słuchowo - ruchową,
  • usprawnić pracę analizatora wzrokowego, w tym przetwarzanie wzrokowo - przestrzenne i analizatora słuchowego,
  • podnieść poziom umiejętności czytania i pisania, udoskonalić znajomość liter,
  • usprawnić precyzję ruchów dłoni, chwyt pisarski, poprawić umiejętności samoobsługowe i grafomotoryczne poprzez terapię ręki,
  • zwiększyć świadomość schematu i ułożenia ciała w przestrzeni, kontrolę postawy, zakres poprawnych wzorców ruchowych, osiągać lepszą stabilizację i równowagę, płynność i planowanie ruchu dzięki terapii mechanizmów posturalnych dla dzieci o obniżonym napięciu mięśniowym.